Categories: دسته‌بندی نشده

طراحی کمپین متد road

یک روش مدیریت در تبلیغات گوگل ایرانی

پس از چندین سال تلاش و کسب تجربه در حوزه پلتفرم تبلیغاتی گوگل به این نتیجه رسیدیم که روش های مدیریت اکانتی که در خارج از ایران و در مراجع آموزشی مانند لیندا ترویج داده می شوند پاسخگوی نیازهای کاربران ایرانی نیستند و این کاربران با توجه به نیازمندی‌ های خاص و محدودیت های استفاده از ابزارهای بزرگ دنیا، به راهکار خاص خود نیاز دارند.

ROAD چیست و چه کمکی به شما می‌کند؟

کلمه ROAD که مخفف Ratin Optimized Ads Design به معنی «طراحی بهینه تبلیغات به روش راتین» است، مسیر و متدی است که ما آن را بر اساس تجربه مدیریت صدها اکانت و دیدن میلیاردها نمایش تبلیغات و کلیک در جایگاه های برتر تبلیغات گوگل ابداع کردیم. ROAD در واقع جاده میانبری است که شما در آن از ابتدا، طراحی کمپین را، به شکل حرفه ای و بهینه انجام می دهید و با این کار از سایر رقبایی که با روش تست و خطا کار می کنند جلو میوفتید. با استفاده از این روش یا بهتر بگویم فرآیند مدیریت تبلیغات گوگل، هزینه تجربه و زمان یادگیری ماشین گوگل را هم کمتر می کنید، در حالی که اگر طراحی اکانت را بدون تجربه قبلی یا طبق روش های متداول بازار انجام دهید ممکن است نه تنها به نتایج درست نرسید بلکه کلا از این نوع تبلیغات دلزده شوید و کار رقبایتان را آسان تر کنید!

متد road در ۴ گام

مراحل کلی زیر را باید به ترتیب انجام دهید و همه زیرمراحل آن را هم دقیقا مطابق موارد ذکر شده انجام دهید تا از مسیر خارج نشوید.

  1. برنامه ریزی و تحقیق
  2. بررسی رقبا
  3. ساخت اکانتی بهینه سازی شده از ابتدا
  4. بهبود مستمر و دقیق اکانت تبلیغاتی با برنامه از پیش تعیین شده.

برای یادگیری تمامی این مراحل در قالب پروژه‌ی عملی، می‌توانید در دوره‌ طراحی کمپین‌های گوگل ادوردز شرکت کنید.

گرفتن اطلاعات اولیه از مشتری:

  1. پیش درآمد شروع کار توضیح در مورد سیستم تبلیغاتی گوگل و قوانین جاری بر آن است.
  2. گرفتن اطلاعات کاری در مورد کسب و کار هدف
  3. صحبت در مورد ارزش پیشنهادی سازمان مشتری (در صورت وجود )
  4. گرفتن اطلاعات کافی در مورد رقبای مشتری
  5. تعیین لحن تبلیغات (دوستانه، رسمی و… )
  6. تعیین هدف قابل اندازه گیری تبلیغات ( فروش،‌ افزایش تماس ورودی و…)
  7. مشخص کردن افراد ذی نفع از پروژه
  8. برآورد زمان مورد نیاز برای شروع تبلیغات ( این بخش نیاز به تجربه دارد.)
آنالیز بیشتر
  1. سئوی داخلی
  2. قابل استفاده بودن وب سایت UX
  3. بررسی سرعت بارگذاری وب سایت و مقایسه آن با رقبا
  4. بررسی ترافیک ارگانیک وب سایت و مقایسه آن در مقابل رقبا
  5. بررسی سئوی خارجی وب سایت در مقابل رقبا

در این مرحله باید سند دقیق از موقعیت امروز وب سایت تعیین و به ذینفعان ارائه گردد.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

  1. ساخت اکانت
  2. اتصال اکانت به وب مسترتولز گوگل و گوگل آنالیتیکس
  3. مطالعه دو مورد بالا
  4. ایجاد دسترسی های لازم برای ذینفعان پروژه
  5. مطالعه کلمات کلیدیی که در ابتدا به ذهن می رسد.
  6. تحلیل کلمات کلیدی با ابزارهای گوگل و ابزار های دیگر ممکن و تهیه سند
  7. طراحی کمپین ها و ادگروپ ها
  8. تعیین قیمت های پیشنهادی برای کلمات در شروع کمپین ها
  9. ارسال تحلیل برای ذینفعان پروژه و درخواست نظر آنها در مورد فعالیت ها

 

راه اندازی اولیه اکانت

  • نوشتن یک متن آگهی بر پایه کلمات کلیدی و چیزی که گوگل دوست دارد
  • نوشتن دو متن آگهی بر پایه تکنیک های کپی رایت راتین
  • راه اندازی افزونه های تبلیغاتی
  • تعیین نوبت های بررسی اکانت بر روی تقویم
  • افزودن لیست های ریمارکتینگ مختلف بر پایه اکانت
  • افزودن تارگت های آنالیتیکس به اکانت
  • راه اندازی یک گزارش زنده با دیتا استدیو گوگل
  • ارائه سیستم به مشتری و گرفتن تایید های لازم
  • شروع تبلیغات در گوگل و روز اول

قدم اول

ترجیحا روز اول

  • چک تایید آگهی ها و ترمیم مشکلات در صورت بروز
  • بررسی کلمات جستجو شده و طراحی دایره کلمات کلیدی جدید
  • خارج کردن کلمات نامرتبط از دایره کمپین ها
  • ارائه گزارش به مشتری از وقایع گذشته
  • بررسی نمایش آگهی ها و برطرف کردن مشکلات احتمالی
  • چک کردن سلامت مخاطبین افزوده شده از راهکاری خارجی سیستم

قدم دوم

ترجیحا روز دوم

  • خارج کردن کلمات نامرتبط از دایره کمپین ها
  • چک کردن سلامت مخاطبین افزوده شده از راهکاری خارجی سیستم
  • چک کردن صحت عملکرد قیمت ها و بودجه های از پیش طراحی شده
  • بررسی نتایج برای طراحی بنر های تبلیغاتی

 

قدم سوم

ترجیحا روز سوم

  • خارج کردن کلمات نامرتبط از دایره کمپین ها
  • بهبود کمپین ها و دسته های تبلیغاتی
  • چک کردن ورود ترافیک های ناخواسته و تقلبی
  • ارائه گزارش به ذی نفعان پروژه ها

 

قدم چهارم

ترجیحا روز چهارم

  • خارج کردن کلمات نامرتبط از دایره کمپین ها
  • بهبود دایره کلمات کلیدی کمپین ها و دسته های تبلیغاتی
  • چک کردن کارایی قیمت های پیشنهادی
  • چک کردن امتیاز کیفی تبلیغات
  • چک کردن محدوده جغرافیایی ترافیک ورودی برای جلوگیری از تقلب
  • ارائه راهکار هایی برای بهبود امتیاز کیفی تبلیغات

 

قدم پنجم

ترجیحا روز هفتم

  • راه اندازی ریمارکتینگ بنری برای برند و هر کدام از کمپین ها به تفکیک
  • بهبود ادبیات تبلیغات
  • کنترل شناسه های جمعیت شناختی اکانت
  • بررسی میزان رقابت حاصل از رقابت هفته اول
  • ارائه گزارش هفته اول و برنامه هفته آتی
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

مشاوره برای خرید هواکش دستشویی به همراه فیلم آموزشی

 امروزه در خانه های کوچک و اپارتمان ها برای تهویه هوای دستشویی دیگر از پنجره استفاده نمی شود و وسیله…

3 سال ago

فلاش تانک دو زمانه چیست؟نحوه کار آن چگونه است ؟+کلیپ آموزشی

فلاش تانک ها یا همان سیفون ها در گذر زمان پیشرفته تر شده تا به نمونه های امروزی که جدیدترین…

3 سال ago

نگاهی به عملکرد فلاش تانک توکار

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی، اختراع و ساخت دستگاه ها و کالاهای جدید هر روز با مدلهای مختلف به…

3 سال ago

نحوه استفاده از بیده توالت فرنگی به روش بسیار ساده

در محل هایی که دستشویی فرنگی بیده دار وجود دارد، لازم است که استفاده از بیده توالت فرنگی آموزش داده…

3 سال ago

معرفی قویترین محلول لوله بازکن

امروزه در میان روش های خانگی باز کردن گرفتگی لوله ها استفاده از محلول لوله بازکن به شرط شناخت و…

3 سال ago

معرفی 2 ایده کاربردی برای تزیین سرویس بهداشتی منزل

زیبا بودن سرویس بهداشتی و تزیین آن اندازه سایر قسمتهای منزل تان اهمیت دارد برای این کار اصلا نیازی نیست…

3 سال ago