تاثیرات سوء مصرف مواد مخدر شیشه بر جوانان

کسانی که مواد مصرف می‌کنند تا حالشان خوب شود. می‌خواهند بخندند و از هرچه آنها را به این دنیا وصل کند، دور باشند. بسیاری از آنها کم سن و سال هستند و حتی نمی‌دانند موادی که مصرف می‌کنند، چه عواقبی دارد. زمانی هم که دیگران سعی می‌کنند آنها را مطلع سازند، گوششان بدهکار نیست.

مصرف مواد را دوست دارند. سرگیجه را دوست دارند. خنده‌های بی دلیل و پوچ شدن مغز را دوست دارند، اما آیا عوارض این مواد در فهرست علایقشان نوشته شده است.سراغ مخدرهایی رفته ایم که مغز انسان را هدف گرفته و آنها را از زندگی واقعی به سمت زندگی در توهم می‌برند. مخدرهایی که معتادان را تا یک قدمی مرگ می‌برد.

شیشه

این ماده به چهار صورت کشیدنی، استفاده از طریق بینی، خوردنی یا تزریق ممکن است مورد سوءمصرف قرار گیرد. برای کشیدن آن از پایپی شیشه‌ای که مخصوص این کار است، حباب لامپ، حباب چراغ خودرو و… استفاده می‌کنند.

استفاده از این مواد توهم را در فرد بالا می‌برد به صورتی که ممکن است مصرف کننده اقوام خود را به شکل شیاطین یا جانوران موزی ببیند و سعی کند آنها را از بین ببرد. البته توهم شیشه از همان ابتدا مشخص نمی‌شود و بتدریج بیشتر می‌شود. موادی مانند شیشه اثرات روحی و روانی دارند و با این‌که فرد ابتدا برای کاهش تنش و اضطراب از آنها استفاده می‌کند، اما موجب تخریب بخش‌هایی از مغز می‌شود. اوایل فقط سرخوشی یا حال خوب به فرد می‌دهد، اما بعد از مدتی بسته به مقدار مصرف این مواد توهم‌ها هم سراغ فرد می‌آید و رفته رفته زندگی واقعی را از فرد می‌گیرد. مصرف‌کننده زندگی می‌کند، اما نه در دنیای واقعی. خواب و خیال را آنقدر طبیعی می‌بیند که باور نمی‌کند توهم است.

توهمات شنوایی که در بیماری‌های اسکیزوفرنی دیده می‌شود و توهمات بینایی که ریشه در بیماری‌های مغز و اعصاب دارد با مصرف شیشه تشدید می‌شود. البته توهمات شیشه به این دو ختم نمی‌شود و فرد ممکن است حتی توهمات بویایی و لامسه هم داشته باشد. به طور مثال ناگهان حس شدید سوزش روی پوست بدن پیدا کند و موارد دیگر.

به طور کلی می‌توان گفت شیشه نواحی عصبی مختلف مغز را سرکوب می‌کند و ساختار مغز را تخریب می‌کند که ترمیم آن ممکن نیست. از طرفی این مواد با از بین بردن سرکوبگرهای مغز که به صورت ساختاری، ژنتیکی یا از طریق یادگیری و آموزش در مغز تربیت شده‌اند، موجب ایجاد توهم و هذیان می‌شود. سوء مصرف طولانی‌مدت شیشه به ایجاد بدبینی شدید، خشونت، کاهش شدید حافظه، توهم‌های شنوایی و بینایی، سایکوز (جنون آنی) و بسیاری اختلالات عصبی دیگر و در نهایت مرگ می‌شود. معتادان به شیشه توهم‌های دیگری هم دارند، برخی ممکن است رنگ‌ها را بشنوند! و صداها را ببینند؟!

منبع: افکار نیوز

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید