آشنایی با شبکه جمع آوری فاضلاب در انتقال فاضلاب

شبکه جمع آوری فاضلاب

شناخت با کانال گردآوری فاضلاب در انتقال فاضلاب

کمپانی مهندسین پالود صنعت نیکان تحت عنوان شرکتی فعال در مسئله انتقال فاضلاب در مرز و بوم با قربت چشمگیر علم و تجربه در این باره مبادرت به شرکت کردن در پروژه های انتقال فاضلاب در شهر های گوناگون مرز و بوم نموده است .

این با اهمیت با توانمندی کارشناسان با تجربه این مجموعه محقق شده‌است .

در پی به شرح مختصری از چگونگی پباده سازی و اجرای سیستم کانال فاضلاب اشاره شده‌است .

چگونگی طراحی و اجرای سیستم شبکه فاضلاب

با پهناور شدن شهر ها و ارتقا جمعیت آن‌ها از یک سو و توسعه و گسترش صنعت های و کارخانجات از سمت دیگر زمینه ی آلودگی محفظه زیست روز آپ دیت اهمیت بیشتری پیدا مینماید . با توسعه و گسترش معاش ماشینی و بجهت اعتنا نکردن اشخاص به منافع همگان هر روز اشکال بیشتری از آلودگی , محفظه زیست آدمیان و حیوان ها را ناسالم خیس و معاش آنان را در معرض خطری دور از شوخی خیس قرار می‌دهد . نصب شیرآلات و لوله کشی پل رومی شمال تهران شبانه روزی

کماکان که اشاره شد وجود فاضلابها یکی دست اندرکاران آلودگی محفظه زیست است , به این ترتیب می بایست آنان را گردآوری و آنان را از شهرها خارج آورد . ابتدا آنان را پالایش و تصفیه نمود و آن گاه به گردش آب در طبیعت برگردانید .

شبکه جمع آوری فاضلاب

گردآوری گنداب ها و پساب ها از محفظه زیست در شهرها از دیدگاههای پایین اضطراری وضروری است

الف – بهداشت عمومی : فاضلابها مدام دارنده مقادیر مضاعف متعددی مواد فرنگی می‌باشند که به صورتهای مختلف برای معاش جانداران مضر می باشند .

ب – نظم محفظه زیست : برهم تناول کردن نظم محفظه زیست بخش اعظم ناشی از تولید آبهای سطحی است . در مواقع بارندگی های شدید بعلت کمتر بودن جايگاه ی نفوذپذیری مرحله خیابانها و پشت بام ها نسبت به زمینهای خارج شهرها , آبهای ناشی از بارندگی بعد از شستشوی خیابانها و کثیف شدن به مواد آلی و معدنی جان دار در مرحله آن‌ها به طور فاضلابهای سطحی خیابانها را میپوشانند , که برای خارج راندن این آبهای سطحی به خارج شهرها از کانالهای مخصوصی به کار گیری میشود .

ج – کاربرد مجدد فاضلاب : زمینه کاربرد مجدد فاضلاب ها بجهت نیاز روز افزون به آب , روز آپ دیت بیششتر زمینه اعتنا قرار می‌گیرد . به کار گیری از فاضلابهای پالایش شده برای مصرف های غیرخانگی نظیر آب پاشی فضای سبزدرون شهرها , بوستان ها , بیشه کاری , وشستشوی خیابانها و کانالهای فاضلاب اهمیت ویژه ای دارااست . لوله بازکنی منطقه (منطقه ده)

د – تاثیر بر سفره های زیرزمینی : گردآوری فاضلابهای شهری کانال ی کانالیزاسیون در زیر بردن سظح آب زیرزمینی و منزه محافظت مبداء های ارگانیک آب پایین زمینی اثر چشمگیری دارااست . زمینه کثیف نکردن آبهای زیرزمینی در مرز و بوم ما که سیستم خارج راندن فاضلاب در آن به طور سنتی خویش و با به کار گیری از چاههای جذب کننده انجام می‌گیرد , اهمیت بیشتری میابد . چاههای جذب کننده فاضلاب که امروزه در بخش اعظم نقاط مرز و بوم موضوع به کار گیری قرار می‌گیرند برهان با اهمیت آلودگی آبهای زیرزمینی می باشند .

شبکه جمع آوری فاضلاب

بررسی روشهای جمع آوری فاضلاب شهری در تمام نقاط کشور

گردآوری فاضلاب شهری را میتوان به طور درهم و با امداد یک فن فاضلاب رو برای ساماندهی فاضلابهای خانگی و آبهای سطحی انجام اعطا کرد و یا این که به طور جداازهم و با تولید دو فن مجزای مختلف یک کدام از برای ساماندهی فاضلاب خانگی و دیگری برای ساماندهی آبهای سطحی ناشی از بارندگی پباده سازی نمود . در طرز درهم هزینه ی تولید کانال ی گردآوری کمتر اما هزینه ی ساختمان تصفیه منزل و آلودگی محفظه زیست بخش اعظم می‌باشد , در‌حالتی که که در طرز جداازهم هزینه ی ساختمان کانال اکثر اما آلودگی محفظه زیست کمتر می گردد .

 

شبکه ی جمع اوری فاضلاب شهری از چه قسمت هایی تشکیل شده است

تاسیسات کانال ی گردآوری فاضلاب درست شده شده‌است از :

الف – فاضلاب روها

فاضلاب روها و یا این که کانالهای گردآوری فاضلاب به گروههای پایین تقسیم می‌شوند :

– انشعاب منزل ها

– کانالهای فرعی فاضلاب , که با مدت دایره ای ساخته می‌شوند .

– کانالهای با اهمیت , و فرمان روا لوله ها ی فاضلاب معمولآ با مدت دایره ای و در کانال های درهم می تواند به صورت تخم مرغی یا این که دایره ای مرکب باشد .

– کانالهای ویژه ی آب باران , که معمولآ بتن آرمه و با مدت های مختلف ساخته می‌شوند .

– لوله های پایین فشار , جهت انتقال فاضلاب از پایانه های پمپاژ در شهرهایی که شیب ارگانیک کافی ندارند .

ب – ساختمانهای ویژه

بجهت خصوصیت های فاضلاب بجز فاضلاب روها می بایست در مسیر کانال تعداد اکثری ساختمانهای ویژه ساخته شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از :

انسان روها , که برای پاک کردن و تعمیر کانالها ساخته می‌شوند .

روزنه های ریزش آب باران , و شستشوی خیابانها که در کنار سواره رو قرار دارا هستند .

شبکه جمع آوری فاضلاب

روزنه های ریزش برف

راز ریز های آب باران , که در کانال های در نیز ساخته می‌شوند .

– تاسیسات تقسیم کننده ی فاضلاب , که در لوله های فاضلاب خانگی بکار می روند .

روزنه های ریزش فاضلاب , برای شهرهایی که شیب ارگانیک متعددی دارا هستند .

– ایستگاههای پمپاژ , برای شهرهایی که شیب آن‌ها قلیل است

– حوضچه های پایین زمینی شستشوی فضلاب روها , برای شهرهایی که شیب قلیل دارا هستند .

پایین گذرها و روگذرها برای گذرانیدن لوله های فاضلاب از پایین رودخانه ها .

محل و عمق لوله های فاضلاب در گذرگاه ها

محل لوله های فاضلاب

محل قرار دادن لوله های فاضلاب درشبکه جمع آوری فاضلاب شهری

محل قرار دادن لوله های فاضلاب در گذرگاه ها بسته به اندازه پهنای گذرگاهها گوناگون است .

محل قرار گیری لوله های فاضلاب و عمق این لوله ها

بسته به مساله اقتصادی یعنی مخارج ساختمانی و جنبه ی فنی یعنی میزان شیب ممکن برای لوله ها , یک لوله در اواسط یا این که دولوله در طرفین جایگذاری میشود . بطوریکه در گذر گاههای با پهنا کمتر از ۱۵ متر یک لوله در اواسط , و در گذرگاههای باعرض بیشتراز ۲۴ متر که در دوطرف دارنده ساختمان می باشند دو لوله در طرفین ودر گذرگاههای با پهنا دربین ۱۵ و ۲۴ متر با اعتنا به تجهیزات محلی و هزینه ساختمان و حیث مهندس یکی دو طرز به کار گیری میشود . لوله بازکنی و تخلیه چاه در هروی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید