سه اشتباه بسیار رایج هنگام تصفیه آب و فاضلاب

تصفیه فاضلاب

اشتباه اول

لوله بازکنی و تخلیه چاه هنگام شبانه روزی

( اشرشیاکلی ( بیماریزا است! هنگامی در اخبار بیان شده که آب معدنی دماوند به حافظه حضور ( اشرشیاکلی ( پلمپ شده , معین است که‌این باکتری یکی‌از باکتریهای بیماریزا است که در منابع آبی‌رنگ یافت می‌گردد . در حالی که چنین نمی‌باشد و این باکتری سالهاست که در اندام گوارشی انسانهای تندرست معاش می‌نماید فارغ از آنکه برای آن ها مشکلی دورازشوخی را به‌وجود آورده باشد . در واقع این گونه میکروب را بایستی با تصفیه آب از میان پیروزی .

با این وجود این کار غلط نیز نبوده که آب معدنی دماوند را به حافظه حضور ( اشرشیاکلی ( پلمپ کرده‌اند . چون این باکتری به یاد عصر ماندگاری طولانی در منابع آبی‌رنگ شاخص و ابزار خیر برای تندرست و ایمنی منابع آبی‌رنگ محسوب می‌شود . همان عدم حضور باکتری ( اشرشیا کلی ( به‌این مضمون‌ است که به احتمال بسیار دیگر باکتریهای بیماریزا هم در آب وجود ندارند البته حضور آن به‌این مضمون‌ است که شاید باکتریهای بیماریزا نیز در آب باشند .

خلاصه حرف این‌که شاید شما آبی‌رنگ که دارنده ( اشرشیا کلی ( است را بنوشید و مبتلا بیماری نشوید البته زیرا خطر چنین کاری زیاد بسیار است خوب تر است تندستی خویش را در معرض خطر قرار ندهیم .

تاسیسات فاضلاب

در آوردن جسم از چاه کامرانیه شمال تهران فوری

اشتباه دوم

نیترات با جوشاندن از میان می رود . نیترات و میکروارگانیزمها در بخش اعظمی از مورد ها از راهی یکسان که ورود فاضلاب به منابع آبی‌رنگ است وارد آب می گردند و این شیوه یکسان است که برای بعضی این گمان غلط را می سازد که آنهایی که از یک روش وارد شده‌اند می توانند از راهی یکسان بیرون شوند .

این در حالی است که اگر‌چه جوشاندن میتواند باکتریها را از میان برنده شود , البته حاذق به از میان بردن یا این که کاهش مواد شیمیایی محلول و منجمله نیترات نمی‌باشد . در واقع جوشاندن آب حال و روز را خرابتر نیز می‌نماید چون تبخیر آب موجب می‌گردد خیر فقط نیترات حذف نشود و کاهش نیابد و به جای آن با تغلیظ گشتن , اثر گذاری بدش بر تندرستی و تندستی را بیش تر نیز نماید .

لوله بازکنی جمهوری قم

تخلیه چاه

اشتباه سوم

BOD به عبارتی میکروب است . هنگامی گفته می‌گردد ( آب شیر BOD نادر داراست ( یا این که ( آب نهر BOD میانگین داراست ( و ( فاضلاب BOD بالا داراست ( متوجه می‌شویم که BOD چیزی جز ( باکتری ( و ( میکروب ( نمی باشد . علی الخصوص این‌که در اخبار خوانده‌ایم که ( ضدعفونی و کلرزنی BOD آب و فاضلاب را نادر می‌نماید ( . هنگامی تمامی بیان ها کنار داده ها برگرفته از منابع دارای اعتبار قرار می گیرد که BOD را ( توشه آلودگی ( در لحاظ گرفته‌اند , اطمینان حاصل می کنیم که برداشت ما صحت دارد .

با تمام این سخن ها در حالتی که BOD فاضلاب ساده چیزی میان ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم در لیتر باشد و BOD خون چیزی نزدیک به ۱۵۰ هزار الی ۲۰۰ هزار میلی گرم بر لیتر BOD داراست , مقداری تردید می کنیم .

حقیقت این‌که BOD شاخصی از حضور مواد آلی یا این که غذای مد نظر میکروارگانیزمها است و خیر مواد آلی را بایستی BOD دانست و خیر موجودات ریز یا این که به عبارتی باکتریها که بعضیهایشان بیماریزا میباشند را می‌توان BOD محسوب کرد . با این تعریف‌و‌تمجید هنگامی اندازه BOD نادر می‌گردد به‌این مضمون‌ است که باکتریها با عدم دستیابی به غذای مد نظر خویش از میان می روند و هنگامی BOD در آب یا این که فاضلاب بسیار است به‌این مضمون‌ استکه باکتری‌هایی که به غذای مد نظر شان رسیده‌اند پرورش و تکثیری اضافه دارا‌هستند . پس بایستی هنگام تصفیه فاضلاب این میکروب را از میان پیروزی .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید